Ads (728x90)


Contoh Surat Permohonan dan Surat Iringan | Di bawah salah satu contoh membuat surat permohonan kerja atau surat iringan kepada majika yang anda pilih. Semoga dengan sedikit contoh ini membolehkan anda memperoleh jawatan atau perkerjaan yang anda inginkan. Amiiin...


CONTOH 1

############################


Nama Penuh: XXXXXXXXXXXX
No. Kad Pengenalan: XXXXXXXXXX
6H Jalan Permai Jaya 1,
96000 Sibu,
Sarawak.
No. Telefon: XXXXXXXX                                                                                     Tarikh: XXXXXX
_________________________________________________________________________________

Setiausaha Agung Kehormat HIKMAH
Ibu Pejabat HIKMAH,
Jalan Tun Abdul Rahman Yakub,
Petra Jaya,
93050 Kuching,
Sarawak.

Tuan,

PERMOHONAN JAWATAN GURU TADIKA ATAU PEMBANTU TADBIR

Dengan segala hormatnya saya merujuk kepada iklan (tulis nombor rujukan Iklan Jawatan Kosong sekiranya ada) yang disiarkan oleh pihak tuan di surat khabar “Utusan Borneo” bertarikh 30 Februari 2015.

2. Sukacita dimaklumkan bahawa saya amat berminat untuk memohon jawatan-jawatan kosong seperti di atas setelah meneliti segala syarat-syarat yang telah ditetapkan. Maka dengan ini, saya kepilkan bersama segala salinan dokumen-dokumen yang diperlukan bagi mengisi kekosongan jawatan-jawatan tersebut sebagai rujukan dan tindakan pihak tuan selanjutnya.

3. Saya amat berbesar hati sekiranya pihak tuan dapat memberi pertimbangan yang sewajarnya ke atas permohonan saya ini. Segala kerjasama dan keprihatinan daripada pihak tuan amatlah saya hargai. 

Sekian, terima kasih. 

“BERKHIDMAT UNTUK NEGARA”

Saya yang benar,

(XXXXXXXXXXXXXXXX)


############################

Surat permohonan dan surat iringan ini perlulah dilampirkan atau di serta bersama-sama dengan resume tuan/puan semasa menghantar permohonan jawatan di mana-mana syarikat. Jika tidak, dikira sebagai kekurangan dan boleh menyebabkan anda tidak mendapat pekerjaan tersebut berbanding dengan orang yang buat demikian. Semoga berjaya semua.

Post a Comment